Fortsätt till huvudinnehåll

Inlägg

Visar inlägg från maj, 2019

Vardags inspiration

Jag har en bit till garaget från för jag bor, det tag mig 40 min att åka dit så det blir inte att jag är där så ofta. Det blir att jag får stilla min abstinens för att meka bil på annat sätt under vardagarna. En bra inspirationskälla och ett bra tidsfördriv är The World Wide Web och där  följer jag några kanaler på Youtube som jag tycker är inspirerande, dom gör fräna grejer och dom är duktiga på det dom gör (för det mesta). MCM-Mighty Car Mods är den första kanalen jag brukar kolla efter. Det är Australienarna Moog och Marty som står som värdar där dom köper, grejar, kör olika tävlingar dom emellan med olika bilar. Dom håller sig mest till JDM bilar men ibland dyker det upp någon europeisk eller inhemsk bil. Som en side-kick till MCM har Woody och Al(TurboYoda) gjort en egen kanal med namn The Skid Factory . Woody och Al, men speciell Al, har vart med mycket på MCMs episoder då Al är mästare på att tillverka special grejer. På The Skid Factory kanalen är det special special som
KTM 660 2004 Jag har haft denna motard i mina ägor under några år... Endast kickstart... Till slut lärde jag mig tekniken hur man får igång en sådan best på några få kickar. Jag har haft mina med och motgångar med denna cykeln. Jag har kört några bandagar med den, lagt mig några gånger, inget allvarligt. En bandag på Gelleråsen haverera cykeln ganska rejält. En rulle till end vipparmen kröp ur och slog sönder ventilkåpan. Roliga tider... Med tanke på att jag var tvungen att lösa en transport av hojen hela vägen till Göteborg... Riktigt rolig bakhjulsmaskin som jag kunde få upp på bakan på fyrans växel detta tack vare Akkra systemet, rally kammen och högkomps kolven från Wiseco plus lite ryckande och slitande. Mycket roliga körningar på denna hoj och jag tillsammans med GBGMOTARD helt klart. Jag byggde om bakdelen på hojen så att en bakplast från en EXC 450 passade på cykeln, satte på en framlampa från en nyare 660. Efter otaligt många ventiljusteringar